|
Jiřina Myšková
Šití historických oděvů
určených převážně pro dobový tanec se věnuje přes 17 let. Vždy
se snažila o střihovou autenticitu, v oblasti textilního materiálu
občas byly nutné ústupky. Mimo kostýmů se věnuje především
znovuobjevování technik vyšívání a krajkářství, hlavně
paličkování. Všechno je šito ručně včetně doplňků - taštiček,
pokrývek hlavy, případně obuvi. Kontaktní
email.
|
|
|
Smetanový cotte
z režné bavlny
je zdoben vínovou výšivkou a korálky. Cca 1350
|
|
|
Modrý surcotte a vínový cotte
z modrého sametu
s leptaným vzorem lemovaný imitací hermelínu. Cca 1350
|
|
|
Česká taštička
modrý samet s
aplikacemi s motivy českého lva a svatováclavské orlice.
|
|
|
Robe
Šaty podle obrazu
Svatý Eligius váží snoubencům prstýnky (Petrus Christus 1469). Spodní šaty
z jemného bílého lnu, svrchní ze zlato černého brokátu.
|
|
|
|
|
Oděv dle Durera
tedy odpovídající
německé módě kolem r.1520 ušit z modrého lnu, bavlny, sametu
a imitace kůže a kožešiny.
|
|
|
Německá renesanční taštička
podle dobových
vzorů cca 1520. Použitý materiál-červený satén a ručně
paličkovaná krajka.
|
|
|
Krajkářka
kolem poloviny 16. stol. Sámkovaná sukně s pruhy ze zeleného dyftýnu, živůtek je z podkládaného vínového lnu.
|
|
|
Sweet bag
taštička podle dochovaného originálu z VA Museum z třetí čtvrtiny šestnáctého století. Základ tvoří šedý jemný
len vyšitý technikou malba jehlou.
|
|
|
Paličkované krajky
paličkované krajky
z lněných, bavlněných nebo metalických nití vytvořené dle
předloh z druhé pol. 16. až počátku 17. stol
|
|
|