|
Evropské barokní
dochované originály či
jejich exaktní vědecké rekonstrukce podle zachovaných zbytků
oděvu. Komentářů netřeba, elegance, kvalita materiálu i řemeslné
práce či letitost oděvů prostých lidí mluví samy za sebe.
|
|
|
Kábátec a plundry
z přelomu 16. a
17.století, zámek Český Krumlov, foto na výstavě "Albrecht z
Valdštejna a jeho doba" František Šoltys.
|
|
|
Toga benátského prokurátora
z 17.století
vystavená v Museo Correr, Benátk. Zdroj: aneafiles.webs.com
|
|
|
Měšťanský oděv
z Cologne,
počátek 17.století, Abegg-Stiftung Foundation |
|
|
Svatební oděv
vyrobený r 1604
nebo 1607 je uložen v Historische Museum Dresden
|
|
|
|
|
Parlet
vyrobený v Itálii
r. 1610 (J.Harris, 5000 Ans de Textiles, 1993)
|
|
|
Dámský kabátek
pocházející z
Velké Británie byl vyroben v letech 1610-15. Boston Museum of Fine
Art
|
|
|
Svrchník
z hedvábí a
fustianu je v kolekci Viktoria and Albert Museum, Londýn. 1610 -
1615
|
|
|
Kabátec a kalhoty
z počátku
17.století, zámek Český Krumlov, foto na výstavě "Albrecht z
Valdštejna a jeho doba" František Šoltys.
|
|
|
Oděv Adama Parzniewskeho
(+1612), z
knihy: Ubiory v Polsce, Gutkowska-Rychlewska
|
|
|
Dámský jacket
Jakobínský kabátec
zdobený vícebarevnou hedvábnou výšivkou a podšitý lněnou látkou pochází
přibližně z roku 1620. Je uložen v muzeu kostýmů v Bathu (Anglie).
|
|
|