Návrat na obsah    
 

Alena Janočíková

   Tuto výbornou krejčovou můžete zastihnout na emailu. Zde  naleznete jen stručný nástin celé její tvorby.

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Wams

z černého sametu zdobený zlatými lístky a doplněný kápí. Počátek 15. století

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Kostým pracující ženy

Kostým je volně inspirován malbou Rogiera van der Weyden, Snímání z kříže (cca. 1435).

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Burgundský kostým

volně inspirován iluminací v manuskriptu Le morte d'Artur. 2.pol. 15.století

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Italský renesanční kostým

inspirovaný obrazy Hanse Holbeina mladšího (1524 - 26).

 
Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Anne de Pisseleu

odění vévodkyně odpovídá francouzské renesanční módě (cca 1540)

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Eleanora di Toledo

podle portrétu A. Bronzia. Na šatech můžeme obdivovat mimo jiné 40 m ruční zlaté výšivky podle původního vzoru. (1542)

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Vilém z Rožmberka

oblečení typově odpovídající rudolfínské renesanci. Oděv se skládá z kabátce, kalhot a pláštíku Na hlavu patří baret. (1552)

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Bohunka z Rožmberka

oděná dle španělského vkusu. Použitý materiál je samet v odstínu lahvové zeleně.(1556)

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Dvorská renesance

kolem poloviny 16. století. Samety, zlaté výšivky a lemy, perlové aplikace.

Klikněte pro otevření stránek kostýmu  

Francouzský renesanční kostým

volně inspirován kresbou Enea Vica nazvanou Francouzská dáma (2.pol 16.století).

 
Krejčovství - Věra, část 2.
Copyright Martina a Martin Hřibovi © 2006
Krejčovství - Alena, čast 2.